Asiakaspalvelu

Lähetä meille kysymyksiä sähköpostilla, vastaamme mielellämme: sales@stromma.fi

Mitkä ovat maksuvaihtoehdot?

Myyntipisteissämme ja busseissamme voi maksaa käteisellä, suomalaisilla pankkikorteilla sekä luottokorteilla (VISA ja MasterCard). Maksutavat verkkokaupassa ovat VISA, MasterCard ja PayEx (verkkopankkimaksut). PayExin kautta voi maksaa seuraavilla verkkopankeilla: Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, OP, POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki, Ålandsbanken.

Voinko tehdä ennakkovarauksen säännöllisille kiertoajeluille?

Pelkkä varaus ilman maksua puhelimitse tai sähköpostitse ei säännöllisille kiertoajeluille ole mahdollista. Liput kaikille kierroksille voi aina ostaa ennakkoon verkkokaupasta tai Stromma myyntipisteistä. Ryhmävaraukset myyntipalveluun: sales@stromma.fi / (09) 2288 1600.
 

KYSYMYKSIÄ TILAUSRISTEILYISTÄ

Mikä on sopiva risteilyaika?

Merellä aika kuluu huomaamatta, joten risteilyn aikataulua ei kannata laatia liian kireäksi. Ruokaristeilylle kestoksi suosittelemme 3-4 tuntia, jolloin ruokailun lisäksi jää aikaa myös muulle ohjelmalle ja maisemien ihailulle.

Miten ruokailu järjestetään?

Ruokailu on oleellinen osa onnistunutta tilaisuutta. Risteilylle ateria varataan aina ennakkoon. Päiväristeilyllä maistuu lounas, vaikkapa lohikeitto saaristolaisleivän kera. Olisiko päivä kuitenkin mukava aloittaa aamiaisleivillä? Ruokaa on hyvä olla sopivin väliajoin - meri-ilma tekee nälkäiseksi!

Buffet vai pöytiintarjoilu?

Illallisristeilyille voi valita etukäteen buffetpöydän tai pöytiintarjoilun. Noutopöytä on helppo vaihtoehto etenkin isolle ryhmälle – jokainen löytää mieleisiään herkkuja. Onko tilaisuuteen kutsuttu ulkomaalaisia vieraita? Heille voi tarjoilla makuelämyksiä valitsemalla vaikkapa kalapainotteisen noutopöydän.

Miten valitsen viinin?

Jos viinien valinta tuntuu hankalalta, kannattaa katsastaa Strömma Finlandin viinisuositukset menujen yhteydestä! Kahvit ja herkullinen jälkiruoka päättävät aterian niin päivä- kuin iltaristeilyllä. Hyvän sään sattuessa kahvit voi nauttia vaikka kannella.

Voiko laivaan käydä tutustumassa etukäteen?

Laivoihin voi käydä tutustumassa ennen sitovaa tilausta. Perustiedot laivoista ja kuvia löydät helposti myös kotisivuiltamme. Strömma Finlandilla on tilattavissa viisi erikokoista alusta. Tilaisuus ja sen kesto ratkaisevat aluksen koon. Mitä pidempi aika laivalla on tarkoitus viettää, sitä enemmän tilaa tarvitaan. 

Mistä risteilylle lähdetään?

Kauppatori on aina varma valinta, mutta jos omat toimitilat sijaitsevat rannan tuntumassa, lähtö voi tapahtua sieltäkin. Kauppatorilla on useita lähtölaitureita. 

Miten merelle pitää varustautua?

Tilaisuutenne vaatimalla tavalla. Sisätilat ovat lämpimät ja siltä osin käy sama pukeutuminen kuten mihin tahansa maaravintolaan. Kutsussa kannattaa mainita pukeutumiskoodi mikäli tilaisuutenne sen edellyttää. Mikäli ohjelmaan kuuluu vierailu esim. saaressa, kunnon jalkineet ja lämmintä vaatetusta kannattaa varata mukaan.

Onko laivoissa kunnon lämmitys?

Kaikissa saaristolaivoissa on ilmastointi ja lämmitys.

Millaista ohjelmaa risteilylle?

Alkumalja on ehdoton tunnelman luoja: risteilyn virallinen alku, jossa kaikki toivotetaan tervetulleeksi ja kerrotaan hieman ohjelmasta. Laivalla pääsee paikkoihin, joihin ei tavallisesti pääse, kuten moniin Helsingin edustan saariin. Käynti maissa on mukava ohjelmanumero, johon voi liittää esimerkiksi opastetun kierroksen tai luontopolun. Maissa voi järjestää liikunnallista ohjelmaa. Joissain saarissa, kuten Kaunissaaressa ja Stora Herrössa on mahdollista saunoa. Muista informoida vieraita oikeanlaisista varusteista!

Laivalla voi lähteä pidemmällekin - uudenlainen matkustustapa Porvooseen on elämys. Helsingin edustan saaristo itsessään on jo elämys, etenkin ulkomaalaisille vieraille. Maisemista saa irti enemmän asiantuntevan oppaan avulla. Opastus voi olla ohjelmanumero.

Musiikki luo tunnelmaa, etenkin elävä musiikki. Risteilylle voi tilata Strömma Finlandin kautta vaikka hanuristin tai trubaduurin. Tilaisuuden emäntä tai isäntä on hyvä ilmoittaa järjestäjälle etukäteen.

Miten matkustajien turvallisuudesta pidetään huolta?

Merenkulkulaitoksen turvallisuuskriteerit täyttävät, nykyaikaiset aluksemme irrottavat turvallisesti irti arjesta saariston suojaisille reiteille. Strömma Finlandin henkilökunta on alansa parhaimmistoa ja henkilökunnan ammattitaitoa kehitetään säännönmukaisilla ensiapu-, palo- ja pelastautumiskoulutuksilla. Laivojen turvallisuutta valvotaan myös sisäisillä ja ulkoisilla auditoinneilla. Matkustajiemme turvallisuus on meille ykkösasia!

Paljonko väkeä mahtuu mukaan?

Suosittelemme tutustumaan laivojen ruokailupaikkojen enimmäismäärään. Siitä on hyvä lähteä, että kaikki vieraat mahtuvat mukavasti sisätiloihin. Lyhyissä kuljetuksissa ja drinkkiristeilyissä henkilömäärä voi olla suurempi.

Miten erikoisruokavaliot on huomioitu?

Kaikki ruuat ovat vähälaktoosisia ja osittain gluteenittomia. Toimitamme lämpimät erikoisruuat vegaaneille, kala-allergikoille jne. pientä korvausta vastaan, kun ruoka on tilattu vähintään 7 vrk etukäteen.

Missä laivat ovat talvella?

Laivat nostetaan telakalle lokakuun alussa.

Mistä voin tiedustella laivoille unohtuneita löytötavaroita?

Strömma Finlandin toimistolta, puh. (09) 2288 1222.