25
Suomi
Helsinki

Usein kysyttyä

Täältä löydät usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia niihin. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme: sales@stromma.fi

Yleiset kysymykset

  • Valitse tuote. Paina 'VARAA' ja katso varauskalenterista saatavilla olevat lähdöt. Näet lähdöt, kun valitset päivän, henkilömäärän ja painat 'Seuraava'. Mikäli ’VARAA’-painike ei ole näkyvillä, tuote ei ole vielä ollenkaan varattavissa.

  • Saatamme järjestää tarjouskampanjoita verkkokaupassamme. Kampanjan ollessa voimassa, verkkokaupasta ostettaessa tuotteen hinta on edullisempi. Tällöin alennettu hinta on selkeästi merkitty tuotteen yhteyteen.

  • Myyntipisteissä sekä busseissa ja laivoilla voi maksaa käteisellä, suomalaisilla pankkikorteilla, mobiilimaksulla sekä luottokorteilla (VISA ja MasterCard).

    Maksutavat verkkokaupassa ovat VISA, MasterCard, MobilePay ja Trustly (verkkopankkimaksut). Trustlyn kautta voi maksaa seuraavilla verkkopankeilla: Aktia, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, OP, POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki ja Ålandsbanken. 

    Voiko lipun ostaa liikunta- tai kulttuuriseteleillä? 
    Valitettavasti lippuja ei voi ostaa liikunta- tai kulttuuriseteleillä, ei lähtöpaikalta, eikä verkkokaupasta.

    Verkkokauppamaksujen turvallisuus
    Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa PayEx yhteistyössä pankkien kanssa. Kaikkien verkkopankkimaksujen tiedonsiirto on SSL-suojattu. SSL-koodi suojaa internetyhteyden ja tietoliikenteen niin, että ulkopuolinen tarkkailija ei pysty näkemään tietojasi. Suojauksen ansiosta tilauksen maksaminen verkkopankkimaksuna on turvallista.

    Maksutapa luottokortti
    Kortti varmennetaan ja maksu veloitetaan, kun teet tilauksen. Saat sähköpostitse vahvistuksen, kun tilaus on mennyt onnistuneesti läpi. Huom. vaikka korttiasi ei hyväksytä maksuvälineeksi, jotkut kortinmyöntäjät tekevät katevarauksen tilillesi. Tällöin riippuu kortinmyöntäjästä, kuinka nopeasti varattu summa vapautuu taas käyttöön. ’

    3D Secure -korttimaksut
    Vuodesta 2021 alkaen verkkokauppojen korttimaksut ovat entistäkin turvallisempia EU:n uuden direktiivin ansiosta. Tämä tarkoittaa, että verkko-ostoksesi voidaan pyytää varmentamaan 3D Securen kautta (myös nimeltään Verified by Visa tai Mastercard Secure maksukortista riippuen). Pankkisi on vastuussa tästä prosessista, joten mikäli koet ongelmia varmentamisessa, otathan suoraan yhteyttä pankkiisi.

    Maksutapa MobilePay
    MobilePayllä voit maksaa verkkokaupassa helposti ja nopeasti ilman, että sinun tarvitsee syöttää maksukortin tietoja. Valitse verkkokaupassa maksutavaksi MobilePay, kirjoita avautuvaan kenttään puhelinnumerosi ja hyväksy maksu MobilePayssä puhelimellasi.

  • Kiertoajelun maksaminen laskulla on mahdollista ryhmille. Ota yhteyttä myyntipalveluumme: sales@stromma.fi

  • Ei tarvitse. Riittää, kun näytät mobiililipun lähtöpaikalla. Klikkaa 'Näytä lippu' vahvistuksen alusta ja löydät lippusi, jossa on QR-koodi.

  • Täydet varaus- ja peruutusehdot löytyvät täältä >> 


    Miten teen peruutuksen?
    Peruutuksen voi tehdä joko suullisesti tai kirjallisena. Kaikki peruutukset ja muutokset tulee ilmoittaa puhelimitse (09) 2288 1600 tai sähköpostitse sales@stromma.fi maanantaista perjantaihin klo 16.00 mennessä.

     

Säännölliset kiertoajelut ja risteilyt

  • Pelkkä varaus ilman maksua ei säännöllisille kiertoajeluille ole mahdollista. Liput kaikille kierroksille voi aina ostaa ennakkoon verkkokaupasta tai lähtöpaikoilta.

    Ryhmävaraukset myyntipalveluun: sales@stromma.fi, (09) 2288 1600.

    Helsinki Card-kaupunkikorttiin kuuluvia ilmaisia kiertoajeluita ei voi varata etukäteen verkossa tai sähköpostitse. Näytä vain Helsinki Card-korttisi lipunmyyjälle lähtöpaikalla.

  • Kaikissa laivoissamme on wc. Valitettavasti wc ei ole esteetön.

    Busseissamme ei ole wc:tä.

  • Kiertoajelubussit: useimpiin Hop On-Hop Off ja Panorama -busseihimme pääsee sisään pyörätuolilla ja busseissa on ramppi.

    Laivat: valitettavasti suurimpaan osaan laivoistamme ei pääse pyörätuolilla. Laivoissa on lisäksi muutama porras.

    Kysy lisätietoja: sales@stromma.fi

  • Kyllä, avustaja pääsee maksavan EU:n vammaiskortin haltijan seurassa ilmaiseksi risteilylle tai kiertoajelulle.

    Aikuinen avustaja pääsee aina ilmaiseksi Panorama Sightseeing-bussikiertoajelulle, Hop On-Hop off -bussikiertoajelulle, Kaunis kanavaristeily sekä Stadin rantaristeily -saaristoristeilylle EU:n vammaiskortin haltijan kanssa. Kortinhaltija voi ostaa lippunsa verkkokaupasta (tai lähtöpaikalta) ja avustaja pääsee ilmaiseksi, kun EU:n vammaiskorttia näyttää lähtöpaikalla.

    Huomaathan, että ilmainen avustajalippu ei ole saatavilla muille kiertoajeluille tai retkille eikä se koske Helsinki Card -kaupunkikorttia.

  • Kyllä, kohtuullisen määrän matkatavaroita voi tuoda busseihin ja laivoille.

  • Opas- ja palvelukoirat ovat aina tervetulleita kierroksille. Muut koirat voivat tulla kierrokselle silloin, kun bussissa/ laivassa on tilaa eikä siitä ole häiriötä muille matkustajille. Lähtöpaikan henkilökunta tekee päätöksen tilanteen mukaan ennen lähtöä.

    Laivoillamme koirat voivat olla vain ulkokannella ja busseissa pääsääntöisesti alakerrassa.

  • Kiertoajelun/risteilyn lähtöpaikalta tai Stromma Finlandin toimistolta: sales@stromma.fi, puh. (09) 2288 1600.

  • Ei, millään säännöllisillä kiertoajeluilla ja retkillä ei ole säävarausta.

Tilausristeilyt

  • Merellä aika kuluu huomaamatta, joten risteilyn aikataulua ei kannata laatia liian kireäksi. Ruokaristeilylle kestoksi suosittelemme vähintään 3 tuntia, jolloin ruokailun lisäksi jää aikaa myös muulle ohjelmalle ja maisemien ihailulle.

     

  • Aluksillemme toimitetaan ruoka ja astiat yhteistyökumppaneidemme toimesta. Laivoissa ei ole keittiötiloja eikä ylimääräisiä astioita, joten kaikki tarvittava on tilattava lounas- ja illallisristeilyille etukäteen. Jokaisessa aluksessa on baari A-oikeuksilla ja niissä on vakiona kertakäyttöastioita.

    Ruokatarjoilut tapahtuvat noutopöydästä ja henkilökuntamme huolehtii juoma- ja kahvitarjoiluista, ruoan riittävyydestä, astioiden poiskorjauksesta sekä Teidän viihtyvyydestänne. Lue lisää tilausristeilyiden tarjoiluista.

  • Kaikissa risteilyaluksissamme on anniskeluoikeudet, joten omien juomatarjoiluiden tuominen aluksille ei ole sallittua.

    Laivojen perusvalikoimaan kuuluvat yleisimmät alkoholittomat, miedot sekä väkevät alkoholijuomat. Säilytystilat ovat kuitenkin rajalliset, joten varmistaaksenne juomien riittävyyden ja oikean tarjoilutavan, tulisi juomat tilata ennakkoon. Juomavetenä aluksillamme käytetään pullotettua lähde- ja kivennäisvettä.

    Juomat veloitetaan todellisen kulutuksen mukaan.

  • Ota yhteyttä myyntipalveluumme, niin voimme sopia ajan laivaan tutustumiselle:
    sales@stromma.fi, (09) 2288 1222

  • Laivojemme kotisatama on Kauppatori.

    Jos haluatte aloittaa risteilyn jostakin muusta satamasta, niin voitte tarkistaa myyntipalvelustamme, sopiiko kyseinen satama laivoillemme.

  • Tilaisuutenne vaatimalla tavalla. Sisätilat ovat lämpimät, ja siltä osin käy sama pukeutuminen kuin mihin tahansa ravintolaan. Kutsussa kannattaa mainita pukeutumiskoodi, mikäli tilaisuutenne sen edellyttää. Mikäli ohjelmaan kuuluu vierailu esim. saaressa, kunnon jalkineet ja lämmintä vaatetusta kannattaa varata mukaan.

    Kaikissa saaristolaivoissamme on ilmastointi ja lämmitys.

  • Merenkulkulaitoksen turvallisuuskriteerit täyttävät, nykyaikaiset aluksemme vievät turvallisesti irti arjesta saariston suojaisille reiteille.

    Stromma Finlandin henkilökunta on alansa parhaimmistoa ja henkilökunnan ammattitaitoa kehitetään säännönmukaisilla ensiapu-, palo- ja pelastautumiskoulutuksilla. Laivojen turvallisuutta valvotaan myös sisäisillä ja ulkoisilla auditoinneilla.

    Matkustajiemme turvallisuus on meille ykkösasia!

  • Löytötavaroita voit tiedustella Stromma Finlandin toimistolta:
    sales@stromma.fi, puh. (09) 2288 1222

Kiitos! Olet nyt tilannut Stromman uutiskirjeen.
Tämä sivusto ei tue Internet Exploreria. Varmistaaksesi sivuston toimivuuden, suosittelemme käyttämään toista selainta, kuten Microsoft Edge tai Google Chrome.